Wednesday 12 August 2009

Zahid dan kawan-kawan

Semalam, oleh kerana agak kesibukkan dengan urusan kerja, blogger tak sempat nak bersama dengan Datuk Seri Zahid Hamidi membuat peninjauan persiapan jentera UMNO P.Pauh dan juga ke kawasan pilihanraya. Cuma dalam keletihan blogger sempatlah singgah di Pusat Giat Mara Permatang Ara untuk melihat situasi di tempat Zahid Hamidi dan kepimpinan UMNO negeri membuat perjumpaan dengan masyarakat setempat. Agak mengejutkan kerana dewan yang blogger pernah berceramah kepada pelajar Giat Mara itu penuh dengan rakyat yang pada jangkaan blogger hampir 2000 orang. Dilihat sebagai petanda baik, adakah sejarah Manek Urai akan berulang di Permatang Pasir? Lebih menarik semua hadirin duduk atas lantai dewan termasuklah pemimpin-pemimpin UMNO dan Zahid Hamidi sendiri. Ya macam ni lah yang kita mahukan, pemimpin berjiwa rakyat dan merasai denyut nadi rakyat.
Dikhabarkan juga pada blogger oleh kawan-kawan Zahid Hamidi, YB Hj Ahmad Maslan sudah menjadi anak angkat kepada Imam Surau Taman Ara yang juga adalah penyokong kuat PAS. Mereka berkenalan dalam satu majlis makan malam di sini, akhirnya terus mempelawa Ahmad Maslan untuk menginap di rumah beliau. Harap-harap jangan lah sampai Ahmad Maslan jadi penyokong kuat PAS sudah.
Ok lah itu sahaja, dari N11P.Pasir buat masa ni, zohor nanti nak ke rumah kak shima, bekas penyokong kuat PKR, katanya DSAI dah aniaya dia.
p/s: blogger dapat call tadi mengatakan Rohaizad Setiausaha UMNO Bahagian Pmtg Pauh dok peram laporan dan data pengundi Pmtg. Pasir sebagai boikot dan ugutan setelah namanya tidak ada dalam senarai calon. Oi Jat.. hang ni dok pikiaq diri sendri lg ka?

No comments:

Post a Comment