Saturday 22 August 2009

Mahfuz oh mampus!


Apa la nak jadi ramadhan kali ni, sepatutnya dalam bulan baik ni kita digalakkan beramal ibadat kerana pahala pada bulan ini masya-Allah hebat dan tidak ternilai harganya. Tapi apa dah jadi dengan PAS? Menurut Pengarah Jentera PAS DUN P.Pasir, Datuk Mahfuz Omar, mereka tidak akan berhenti memburuk-burukkan calon BN, katanya tiada sebab mengapa taktik begitu tidak boleh diteruskan kerana apa yang mereka buat bukanlah serangan peribadi.

Dimanakah kerasionalan PAS dalam isu ini? Tidak bolehkah anda menghormati bulan puasa ini dan berhenti seketika daripada mengumpat dan mendedahkan keburukan orang lain? Sebagai manusia yang waras, tidakkah mereka terfikir akibat tindakan mereka ini akan menyebabkan keluarga mangsa sedih dan kucar kacir?

PAS telah menunjukkan sikap yang bacul dalam soal ini. Kalo betul-betul gentleman tidak perlu serang peribadi calon. Apa yang akan PAS buat jika menang? Menurut Salleh Man jika dia menang dia akan menjaga kebajikan penduduk Permatang Pasir. Apa maksud menjaga kebajikan penduduk pada Salleh Man? Adakah cukup dengan sekadar menziarahi jenazah penduduk dan menghadiri kenduri kahwin sahaja dan kemudian menghulurkan seratus dua ratus kepada tuan rumah sudah mencukupi?

Kalo macam tu baik jadi Ketua Kampung je...

1 comment:

  1. Tahann le dari UMNO...menang terus cari duit banyak2 sebelum kalah semula.. Yg banyak dpt projeknya Cina. Melayu...hmmm..ntah la

    Blog ni pun dh mampus...!

    ReplyDelete